«ΒΙΒΛΙΟ-ΕΝΑΣ ΠΑΝΤΟΤΙΝΟΣ ΦΙΛΟΣ»
Α. ΚΡΙΤΗΡΙΑ
ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ζούμε σε μια εποχή
όπου οι Η/Υ, το διαδίκτυο, η τηλεόραση, τα κινητά τηλέφωνα, τα ηλεκτρονικά
παιχνίδια μονοπωλούν το ενδιαφέρον των παιδιών και των εφήβων, περιορίζοντας
πολλές φορές το χρόνο για την ενασχόληση με το διάβασμα γενικά. Από την άλλη,
οι γονείς με τα τόσα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους και
τον ελάχιστο χρόνο που διαθέτουν για να ασχοληθούν με τα παιδιά τους, δεν έχουν
πάντα τη δυνατότητα ή τη διάθεση να ενισχύσουν τη φιλαναγνωσία. 
Είναι όμως,
ιδιαίτερα σημαντικό να αποκαταστήσουμε τη σχέση των παιδιών με την ανάγνωση και
να συμβάλουμε ως παιδαγωγοί στην εδραίωση μιας καλής σχέσης με το βιβλίο. Η
επαφή με το βιβλίο θα πρέπει να ξεκινά από μικρή ηλικία και να αποτελεί
αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Β. ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ
ΘΕΜΑΤΑ
Γ. ΣΤΟΧΟΙ
Δ.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ-ΣΤΑΔΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ    
   ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ε.
ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ-ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
1.     Δραστηριότητες
που έγιναν μέσα στο σχολείο
2.     Μελέτη
πεδίου
Ε. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ
ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΣΤ. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Το θέμα αυτό είναι
ανεξάντλητο… αν μπορούσαμε θα συνεχίζαμε επ` αόριστον. Η αλήθεια είναι ότι
«δουλεύεται» σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς και κάθε χρόνο.
1. Η χρήση του βιβλίου-Κατηγοριοποίηση
βιβλίων-Χαρακτηριστικά            του βιβλίου
2. Η ιστορία της γραφής από την
αρχαιότητα ως σήμερα
3. Ανακύκλωση χαρτιού
4. Εικονογράφηση-κατασκευή βιβλίου
Γ. ΣΤΟΧΟΙ
1. Να καλλιεργηθεί το ενδιαφέρον των
παιδιών για τα παιδικά     
    βιβλία, και όχι μόνο.
2. Να αγαπήσουν τη «λογοτεχνία» και να
την προσεγγίσουν   
    αυτενεργώντας.
3. Να γνωρίσουν κάποιους συγγραφείς
παιδικών βιβλίων από τις 
    βιογραφίες τους.
4. Να γνωρίσουν παραμύθια από άλλους
τόπους, να βρουν 
    ομοιότητες και διαφορές.
5. Να μάθουν την εξέλιξη της γραφής και
των βιβλίων από την 
    αρχαιότητα μέχρι και σήμερα και να συνειδητοποιήσουν τη    
    διαχρονικότητά τους.
6. Να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τα
διαφορετικά είδη βιβλίων 
    και εντύπων.
7. Να μάθουν για την τυπογραφία και τη
συμβολή της στη διάδοση 
    και καλλιέργεια του ανθρώπινου πνεύματος.
8. Να μάθουν να επισκέπτονται
βιβλιοπωλεία, βιβλιοθήκες και να 
    γνωρίζουν τις διαδικασίες δανεισμού βιβλίων.
9. Η ανάπτυξη της γραπτής και
προφορικής έκφρασης.
10.Η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε
θέματα που απασχολούν 
    την κοινωνία και η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
Δ.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ-ΣΤΑΔΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ    
   ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
1. Φάση ευαισθητοποίησης-προβληματισμού
και διερεύνηση των    
   γνώσεων των παιδιών: Σας
αρέσουν τα βιβλία; Ποιο είναι το   
   αγαπημένο σας και γιατί; Τι μας προσφέρουν τα
βιβλία; Έχετε 
   βιβλία στο σπίτι; Με ποιους τα διαβάζετε; Πού τα βρίσκουμε τα          βιβλία; κ.ά.
2. Προγραμματισμός-σχεδιασμός των
δραστηριοτήτων που    
    εντάσσονται στο πρόγραμμα.
3. Διεξαγωγή-υλοποίηση δραστηριοτήτων:
   
α) Συλλογή πληροφοριών και υλικού
   
β) Ερωτηματολόγιο προς τους γονείς για διερεύνηση των                      συνηθειών τους σχετικά με την ενασχόληση με τα βιβλία
   
γ) Δραστηριότητες μέσα στο σχολείο- Διαθεματική προσέγγιση                και σύνδεση με θεματικές ενότητες μαθημάτων (Γλώσσα,      
       Μαθηματικά, Μελέτη περιβάλλοντος, Εικαστικά, Θέατρο,   
       Μουσική, Ιστορία, κ.ά.
  
 δ) Επισκέψεις στα πεδία μελέτης
   
ε) Επαφή με διάφορους φορείς (Δήμος Δέλτα, Δημοτική    
       Βιβλιοθήκη, Σύλλογος Γονέων του σχολείου μας, Σύνδεσμος                Εκδοτών Βόρειας Ελλάδας, Καλλιτεχνική Παιδαγωγική Ομάδα              «Σχεδία στην πόλη»)
   στ) Αξιολόγηση του προγράμματος (εσωτερική αξιολόγηση-με τα              παιδιά-με ερωτήσεις, εμπέδωση, επανάληψη δραστηριοτήτων/              από τους γονείς με συζήτηση κατά την πορεία του     
       προγράμματος και ερωτηματολόγια).
    ζ) Παρουσίαση του προγράμματος στην τοπική κοινωνία.



